Port to nic innego jak gniazdo (może być nazywane również interfejsem) do którego można podłączyć odpowiednią wtyczkę kabla łączącego bramkę z innym urządzeniem (telefon,
router,
switch...).
Bramki VoIP posiadają porty umożliwiające podłączanie telefonów i linii telefonicznych (porty głosowe) oraz umożliwiające podłączenie sieci informatycznych WAN lub LAN (dostęp do Internetu,
wewnętrzna sieć informatyczna).
Port FXS (Foreign Exchange Station): jest to port umożliwiający podłączenie telefonu analogowego.
Ogólnie mówiąc,
ten port wysyła sygnał telefoniczny do telefonu (ton ciągły i tony przerywane słyszane w słuchawce).
Do tego portu podłączamy telefon,
aby móc rozmawiać i odbierać połączenia telefoniczne lub odbierać i wysyłać faksy.
Typ gniazda i wtyczki RJ 11.
Port FXO (Foreign Exchange Office): jest to port umożliwiający odebranie sygnału z sieci telefonicznej (ton ciągły i tony przerywane słyszane później w słuchawce).
Do tego portu podłączamy np.
tradycyjną,
analogową linię telefoniczną sieci PSTN,
po to,
żeby uzyskać w telefonie podłączonym do bramki,
sygnał z sieci analogowej (jeśli np.
nie działa Internet i nie można dzwonić przez VoIP,
to można dzwonić przez tradycyjną sieć telefoniczną PSTN) lub żeby móc odebrać telefon,
jeśli ktoś dzwoni na numer w sieci analogowej.
Typ gniazda i wtyczki RJ 11.
Port Ethernet WAN: jest to port umożliwiający podłączenie sieci informatycznej do bramki VoIP,
która jest połączona z siecią Internet.
Jednym słowem mówiąc popularnie tu włączamy Internet.
Typ gniazda i wtyczki RJ 45.
Port Ethernet LAN: jest to port umożliwiający podłączenie sieci informatycznej do bramki VoIP,
która jest połączona z siecią wewnętrzną w danej lokalizacji.
Czyli tu włączamy np.
komputer.
Typ gniazda i wtyczki RJ 45.
|